Derby sau cofetărie? FCSB a distribuit 20.000 de mii de invitații pentru a masca dezinteresul propriilor fani

Cât de mult mai atrage Derby de România: Steaua – Dinamo? Și mai ales, cât de mult mai vinde Steaua sau FCSB?

Mult, dacă ne uităm la volumul de știri din presa mainstream, online sau TV. Și mai mult dacă urmărim declarațiile bombastice ale oficialilor roș-albaștri. Cu orice prilej, mai bun sau mai forțat, Mihai Stoica nu uită să compare audiența de la meciurile echipei sale, cu cele ale rivalilor din campionat. Ironiile se bazează îndeosebi pe cifrele spectaculoase de la meciurile din Europa League sau pe cele din Derby de Romania. “E mai multă lume la cofetărie”, se amuza stelistul pe seama rivalilor din Ștefan cel Mare. Deși dulci, glumele lui Mihai Stoica se ascundeau în spatele unor cifre de carton. Unele umflate artificial, ca pe vremea paradelor de 23 August. Iată procedeul.

De la satele lui Potemkin, la orașul lui Mihai Stoica

Concret, steliștii reușesc să umple primul inel al Arenei Naționale la derby-ul din această seară, doar cu ajutorul invitațiilor. Distribuite gratuit la sponsori, către publicul larg sau peluzei roș-albastre, altă găselniță discutabilă a eminențelor de la Palat. Așa a fost cazul și la ultimele meciuri din Europa League. Și așa va fi și la meciul cu Dinamo, din această seară. Ce frapează este numărul imens tipărit cu această ocazie. În loc de alte realizări, derby-ul va rupe sigur orice record de invitații gratuite: 20.000. Adică mai mult decât populația totală din Cernavodă. Sau din Calafat. Sau din Gura Humorului.

“Câinii” excepția de la regulă

Astfel, pe bani, steliștii au vândut până duminica dimineața doar 8000 de bilete. Adică cu doar 1700 mai mult decât dinamoviștii, care au cumpărat 6300 de tichete dintr-un total de 8000 de bilete rezervate “câinilor” în peluza dinspre Electroaparataj. De altfel, prezența în număr mare a dinamoviștilor la derby a devenit o constantă. Una ce nu ține cont de forma sportivă precară a roș-albilor.

Popularitate cumpărată

Alarmați de faptul că ar putea juca derby-ul cu stadionul semi-gol și aflați în plin duel mediatic cu “Steaua Armatei”, oficialii de la Palat au mutat din mers. Cum? Și-au cumpărat spectatorii. Tipărind și apoi distribuind nu mai puțin de 20.000 de invitații amatorilor de o excursie la Arena Națională. Majoritatea în comunele și satele din Ilfov, un vechi leagăn al civilizației steliste. Astfel, doritorii vor fi îmbarcați în autobuze și aduși la meci, apoi întorși acasă. Totul pentru a masca realitatea pe care Gigi Becali și Mihai Stoica se feresc să o discute.

Regele e gol. Iată de ce

Fără concurență în Liga I, dar amenințată de “Steaua Armatei”, FCSB bate aproape tot prin campionat, dar nu mai atrage suporterii. Subiectul e amplu, dar probabil factorii cheie sunt trei. Primul: stilul de conducere excentric al lui Gigi Becali, personaj care nu mai are popularitatea de odinioară. Al doilea: apariția “clonei” înființată de generali, dar care are aportul ultrașilor. Al treilea: coregrafia dinamovistă de la meciul cu Manchester City. Mesajul “Doar Dinamo București” a îndepărtat și el foarte multă lume de la meciurile echipei lui Becali.

Problema e veche, mai ales la Steaua

Disperarea de a salva aparențele mai este semnalată de un alt aspect important. În trecut Mihai Stoica era promotorul mini-reciprocităților între galerii de 3000, apoi 1600, 800 și la final 600 de fani. Totul pentru a curma aportul rivalilor la meciurile de „acasă”. În prezent, situația este opusă. Ca și la ultimul derby organizat de Steaua, dinamoviștii au fost anunțați că pot cumpăra bilete și în ziua meciului de la o casă de bilete de la stadionul National. Privilegiul nu exista în trecut. Iar motivul e clar. Confruntați cu un deficit de imagine fără precedent, existent în tot fotbalul românesc, dar absent până acum la Steaua, roș-albaștrii fac orice să nu se transforme și ei într-o cofetărie. Primul beneficiar, unul indirect, este Derby de România. Care va avea o audiență artificială.

Orce asemănare cu meciurile Stelei din anii 80, când Ghencea era umplută până la refuz cu militari în termen, aduși la comandă, pentru a nu arăta “imperialiștilor” gardenele goale, este firește deloc întâmplătoare. Ba chiar este o comparație frapantă.

Minciuna este generalizată: multe din echipele românești ascund realitatea

Steaua este doar ultimul nume important din fotbalul nostru care apelează la acest artificiu. Nu însă și prima echipă care minte. CFR Cluj și-a popularizat echipa într-un oraș dominat de fanii lui “U” Cluj cu această metodă: invitații gratis distribuite “galeriei” și altor doritori. La Ovidiu, “Viitorul” lui Hagi apelează măcar și ocazional la această practică. Unirea Urziceni, echipa de liga treia transformată peste noapte în campioană a donat mii de invitații inclusiv la meciul direct cu Dinamo, în care a cucerit titlul.

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Mihai Nejneru

Fost jurnalist la Ziua News, VIP, Prosport, Gazeta Sporturilor şi Fanatik. Acum, jurnalist la BlitzNews.